Sunday, December 19, 2010 | By: Hisham Ace

Rahsia Disebalik Hujan Oh Hujan..

                                                                                    photo by Google Search
                 Alhamdulilah syukur Ke hadrat Allah disebabkan Hujan..Hujan membawa seribu rahmat dan kehidupan,dalam keadaan mcm ni kita sepatutnya menadah tangan dan berdoa untuk meminta perkara yang baik dan kesenangan kita..InsyALLAH termakbul..Teeeedoooo pun best sgt,smpai mimpi kapal angkasa,Aku dulu pernah buat macam tu semasa aku berada di sekolah menengah..bab matematik mmg aku fuck up..bayangkan pecahan yang paling mudah dalam dunia pun aku x geti nak selesaikan..ni kan pulak silang lintang pukang algebra sape dek hawau benda aku x paham..add math jgn citer lahh..huhuhu
                                                                                     photo by Google Search

               Kendian aku selepas berusaha dan bertawakal,aku berdoa ketika hujan turun,memohon supaya aku pandai matematik dan kalau boleh lulus atau kredit matematik,kalau rase malu org tgk kita pelik doa tetiba,persetankan dierog tu sebab dieorg mesti x tau rahmat nya berdoa bila hujan,wow banyak kelebihannya..Cuma tak banyak pendedahan nye,
                                                                                     photo by Google Search 
                    Keputusannya memang tak boleh dijangka,aku dapat kredit 5 masa SPMV..huhuhu tapi kira dah besar rahmat dah tu sebab aku bermula dari Zero to 50..50 ke 100 bila aku melanjutkan pelajaran di Institut Teknologi Aerospace.Markah aku dapat 95%..bangga giler,terus bagi tahu dekat xgf aku..dia kata wow!!!masa tu aku dah rase otai matematik dah..Tapi sekarang bila tanya soklan yg matematik mesti aku jawab"hurmm apedia ek,apedia ek...hahahahah..tu jelah.
                                                                                      photo by Google Search
                     Hingga sekarang walaupun hujan melanda dimana2 tempat,aku masih berkesempatan berdoa dan memohon petunjuk,tak pun doa apa yang kita nak pada diri kita,nk murah rezeki ke,nk keter besor ke,nak jodoh cantik ke,nak jadi apa yang kita nak..pastu tawakal.Bagi aku mulakan dengan berdoa,stay dengan doa tu,jangan lari..Sebab alam akan mengusahakan apa yang kita nak secara tidak sengaja dan tak sedar.Mmg org kata"Ala kalau takat doa takde Usaha buat apa..Tapi Niat apa yang kita nak tu dah mindset dah pada Otak kita walaupun tak usaha lagi..Usaha tu akan datang tanpa kita sedar walaupun kita malas..Tapi lambatlah..Janji stay apa yang kita nak.Sungguh..........
                           Tapi kdg2 aku nampak ada yang agak kurang selesa dengan hujan,becak,basah,banyak benda tak boleh buat,banjir,kena plak ribut plak..aduhhhhh....tunggang terbalik kemah kawin tu.Tapi kebaikan?yang tau sejutttt,best giler tido,hurmmm..kalau kt tempat kerja aku kapal terbang tak boleh terbang,boleh makan nasi lauk sardin sebab cepat laparkan..hehehehehe...hujan2 cepat lapar,dia jadi kecut..yang tu pun kecut..hahahahaha.
                                                                        photo by Google Search
                              Oklah tu jerr...tapi aku bengang lah lawak ni..korang tengoklah..hehe





 
                        Coretan Setia Hisham Ace

3 comments:

farhan said...

menarik......penulisan blog yg menarik..leh tiru gaya menulis hisham ace...

nur adam said...

bestnya mandi hujan...wooooooooo :))

Hisham Ace said...

Terima kaseh farhan,cuba2 jer ni,saya akan buat lagi penulisan blog akan datang,sila tunjuk ajar kalau ada kesilapan..

Post a Comment