Friday, December 10, 2010 | By: Hisham Ace

Mimpi Didatangi Seorang Perempuan Tua.

                                                                                      photo by Google search
              Kejadian Malam Pertama Awal Muharram 10/12/2010.Aku berada di Kampungku Kuala Sg. Baru.Melaka.Waktu itu aku selesai berchatting dengan kawanku di facebook,entah apa pada malam itu aku rasa agak selesa dan mengantuk sangat,sedangkan aku ni jenis yang agak lewat tido setiap malam,around 1 atau 2 pagi..maybe aku rasa penat kot sebab banyak menolong ayah mengangkat jaring ikannya di laut,tapi apa ada hal sangatlh kalau takat beberapa keping jaring je yang diangkat tak lah banyak mana pun,tapi malam tu memang amat mengantuk,jam 1130 malam.

              Kendian aku pun masuk ke bilik dan,tidak mengambil masa yang lama terus tido,terus dibuai mimpi pertama aku yang mana aku di ajak ke kolam air panas di hutan bersama abah dan mak,aku merasa kan aku dah pena mimpi banyak kali kawasan tu,tapi kemudiannya aku menjumpai suatu busut sarang semut untuk mencari umpan buat pancing ikan,ayah ku didalam mimpi berkata,cangkul x bawak,so kena balik ke rumah ambil,kemudian kami berpatah balik ke tempat tu dan aku mendapati terdapat ramai pengawal penjaga hutan tu yg mengawal pintu masuk ke dalam hutan tu.

                                                                                      photo by Google search
               Aku ni renyah betullah kalau benda tu jadi makin susah,ye la nk gi amik umpan pun nak kena lapor kt balai pengawal,each post plak tu,last2 ayah aku gtau,kita stay lahh kt tepi belukar pintu masuk tu smpai pengawal tu hilang dengan sendiri nya,aku cakap baik kita balik je lah kalau susah sangat nk amik umpan,abah aku pun cakap,x pe,stay lagie...stay lagie,sebab mcm ada sumthing jer nak dtg..tetiba..
                                                                                     photo by Google search

              Hutan tu tetiba jer berangin2..yang x tahan tu siap ada tingkap ngan langsir warna merah..dieorg saja pasang kot nk cantikkan hutan tebal tu,*(pe kes niee..)*..hahahaha))lepas tu keluar Seorang Perempuan Tua memberi salam,aku jawab salam begitu jugak bapak aku,badan dia tinggi kalah aku,sungguh aku cakap,bulu riang roma aku naik mmg real lain giler punya,perasaan tu rasa takut2 tapi nak tengok jugak,alih2 dia pun bersemuka dengan aku..sebelah kiri mak aku,sebelah kanan bapak aku,bapak aku cakap hah ni lah kot orang dia,pelik betul bila masa kenal org tua tu..perempuan tua leave message kat aku,dia cakap lepas sembahyang isyak sila selalu sebut astragfirullah hal azim lepas sembahyang dan membaca surah al-ikhlas,mak aku pun mengiyakan cakap pmpuan tua itu dgn berkata isyak ek,isyak ek...bagi comformation..aku terus bertanya kat dia,aku tanya "aku ni sebenarnya macamane?'dia terus diam dan lenyap macam tu jer,seb bek aku x tanya boleh bagi Playstation 3 free x?..mesti dia lagi hanginn...
                                                                              photo by Google search

               Dan bila dia lesap jer dari mimpi aku,secara sendirinya bulu roma aku tegak dan aku tersedar..Bila aku tengok jam kt dalam hp aku,menunjukkan pukul 1.12 pagi..10/12/2010..alamak,aku mimpi pelik lagi laaaaaaaa....(before this,there's a lot of stories from my dreamiess)semuanya mmg buat aku sedar sape diri aku..Aku tak lengah lagi dengan mata yg ceme2 terus bersolat isyak dan solat sunat tahajud dan witir..dan aku buat segala apa yg dia suruh baca..Ye la lagipun aku ni solat berterabur jer..itu yg Allah turunkan petunjuk supaya aku mengingatiNya..
                                                         Tingkap Langsir Umah aku
                Pagi esoknya aku memberitahu kepada emak ayah aku,pasal malam tadi,dia tanya kt mane perempuan tu tu dtg,aku cakap kt tingkap kt langsir merah tu,sungguh memang ada dalam umah aku..pastu mak aku tanya apa yg pmpuan tu tu gtau kat aku,aku cakap dengan tersiput2 malu,"dia cakap kan mak dia suh sembahyang,pastu Mak aku dengan nada tinggi bersuara.."ITULAH KOUUUUUUUUUU........ORANG SUH SEMBAHYANG MAIN2 TINGGAL JER..hah kan..bergema seluruh kampung mak aku cakap macam tu,dah mcm kena tembak ngan mesingan cerita terminator 2 amikkkk kouuuu.senget2 kepala aku dibuatnya..nak mengelak peluru hahahahahaha..x sangka mak aku macam Arnold Susahnyernakmengeja..
setakat ni alhamdulilah aku sedar ada hikmah nya aku mimpi Didatangi seorang perempuan Tua.










Coretan kisah Benar
Hisham Ace

Siapa antara Super NUR KASIH

3 comments:

Faizal-Aviate said...

mimpi ada gune hahaha....tu ka kau.

Norhisham Adam said...

hahahaha..mak aku dah marah..amikkk

alkbar said...

mimpi yang sempurna..

Post a Comment