Saturday, December 18, 2010 | By: Hisham Ace

Kita ibarat Limau(For those who to be worker all of time)

     

Aku bangun pagi,pergi kerja,pukul 10 gi makan,pastu mulakan kerja,pukul 1 gi makan,pastu balik kerja kul lima,pastu tido....................
seharian selamanya..kita bekerja sebenarnya mcm sebijik limau yg diperah-perah oleh majikan,kemudian bila dah habis,balik ke rumah tido dan jus tu akan bertambah dlm badan kita,seolah2 sebagai tenaga kita,keesokannya bila dah penuh jus tu,diperah lagi bagi mendapat jus lagi...Elok jer kan..tapi mcm tu lah kita selagi kita bergelar pekerja dan bukan majikan..DIPERAH2,DIPERAH......Jus nya diambil oleh org yg lebih kedudukan berbanding kita yg dibawah..Hasilnya dia lebih kaya dari kita..fikir2fikirkan..lainlah kalau yang baca ni Anak2 Raja Kaya...abaikan..hehehe

   







   Coretan Dari Perjalanan Hidup

3 comments:

nur adam said...

wahh..nice info n stori..ramai follo.dan buat akk jeles,otai en ben follo ko..huhuhu sedih akk..tak pa lah..akk tukang suggest jer..gud luck!

Norhisham Adam said...

terima kasih kak,ala kak nor jugak yg kejutkan tadi...klu x dah tido..hahahah

nur adam said...

http://www.benashaari.com/2010/12/lagi-lagi-budak-baru.html

nama hang da tersenarai pergi check..

Post a Comment