Saturday, December 18, 2010 | By: Hisham Ace

Kampung Ku Pengemar Canon,Nikon,Sony dan Nokia N70,E71

               Masuk je minggu weekend,isi minyak 50,cap alip but ke kampung aku,terletak di Melaka,kalau sesiapa yang menggunakan GPS memandai nak balik kg baik tak payah lah aku rasa,sebab aku pena sesat 6 jam berbanding dengan jalan yang aku tau..Dari Kuantan ke Segamat ke Melaka,dekat segamat berhenti jap mengeteh kt umah akak aku..teh dah lah sedap..terima kaseh akak yah aku.....
                                                                                  Depan Umah kampung aku..
                  Bila sampai jer kampung,Hah kouuu amik,ada satu pemandangan yang terbentang indah di depan  mata,aku yg keletihan tak menghirau kan sgt pemandangan Kurniaan Ilahi ni,mungkin kejap lagi kot tangkap,nak rehat2 dan memulon masakan mak aku di dapur,Ikan selangat goreng masak sambal..huhuhuh sedap..
                      Lepas makan,rehat.bila dah nk dekat petang mulalah tangan nk pegang camera,camera handset jer,hahahah..ni view pertama aku pakai N70..
                 Ni besar rahmat dah ni..aku tangkap masa petang raya Aidiladha 2010..gambar terbaik yang aku berjaya captured..terus aku buat video clips raya keluarga aku..
                  Bapak aku jarang cari kepah kt depan umah,selalunya menjaring ikan jer,itu yang aku tangkap..hehehe
                  Mak aku memancing todak,ni la hobinya kalau habis tengok citer safar dan marwa..suke sangat,,hahaha..fuhhh mcm mancing layaran tu...hahahaha..klu kt depan umah ni mmg terjun tiruk terus..
                    Aku rasa mcm ada significant jer kt gambar ni..maksudnya"oiii masuk Maghrib dahh!!!..
               Hobi kit aku gabungkan bersama Pemandangan...PErghhhh ganas!!!!
              Bila dh habis cuti mula rasa berat nk balik Kuantan..Ptg tu aku tgk ada orang yg menaiki motor besar captured gambar pemandangan didepan umah aku menggunakan DSLR yg canggih dari apa yg aku pakai,aku just pakai N70 dan E71 jer kt semua gambar kt atas ni..Bangga pun ada,tapi semua tu bukan milik kita,Tapi milik yang MAha Esa lagi berkuasa ke atas alam....





 
    Coretan Yang Terindah Hisham Ace

0 comments:

Post a Comment