Saturday, December 11, 2010 | By: Hisham Ace

Antara 10 sen dengan 90 sen..

                                                                                          photo by Google Search

            Salam,selalunya aku bila ke kedai mkn atau minum2 dikala petang mesti di warung roti canai ditepi jalan yang sibuk dengan kereta,selalunya ngan member takpun dengan Abah yang selalu mengajak ke sane,So macam biasa lah Roti canai Teh tarik Mee Goreng Mamak Horlick Ais Roti Tampal...Kendian tu panggil kira..Kira punya kira ada dalam RM 5.10 sen...Kemudian bila nak bayar pekedai tu buat amal jariah plak(alhamdulilah)Tak pe la kira burn je 10 sen tu.Takpun duit siling 10 sen memang dah takde dlm poket, sudah puas usaha cari bawah tempat duduk kereta pun tak jumpa jugak.Ada kedai yang consider "alaaaaa apa sangatlah 10 sen".tapi ada setengah kedai Cekik kita betul,pastu tak gi dah kedai tu...
                                                                                        photo by Google search
           Itu ok lagi tapi cuba kalau RM 4.90 sen,bayar tetap bayar.Sedangkan perbezaan antara 2 harga sama jer 10 sen..Tapi adetak kedai nak wat amal jariah macam tu,susahlah,nak sedekah yang sikit tapi yang banyak berkira.Tapi apa ada hal,bayaw je la singgit,Tapi kalau pekedai tak da sen cmane?.(errr errr)hahahaha..lainlah pekedai tu jenis anak orang kaya jutawan kapal takpe lah,baik dia belanja terus sape yang datang just untuk cari pahala lebih..Apepun kalau kita makan dimana2 kedai,mesti kita pernah merasai pengalaman ni..kalau kat Kfc ngan Mcd janganlah cerita...Hahahaha








Coretan meninjau Hisham Ace
siapa antara super NUR KASIH

0 comments:

Post a Comment