Friday, December 31, 2010 | By: Hisham Ace

Kesian melihat gambar budak ni.

                                                                                          photo by google search
                     Salam,sedih tak melihat pic ni,sedihkan...mesti sayu je rasa tengok abg dan adik tidur bersama di tangga..mana mak ayah dieorg ek..dah makan ke belum?tgk air botol susu dengan cawan mee segera tu,yang comelnya ada kasut warna hijau disangkut oleh cangkuk batang payung..Rasa bersyukur sangat bila Allah melimpahkan rezeki pada hamba2Nya,masih ada lagi yang teruk daripada kita.Itu kalau kita nak membezakan2 kan rezeki,bezakanlh dengan org yang lebih mengkehendaki.Terasa bersyukur dengan nikmat Nya yang ada...Disaat mereka menangis kelaparan,kita mana tahu.Kalaulah aku seorang jutawan,bagi 8 juta kt dieorg,pandai2 hidup..TQ





                                 Hisham Ace
Tuesday, December 28, 2010 | By: Hisham Ace

Teruskan Perjuangan Harimau Malaya malam ini

                                                                                                   photo by flicker
                         Tak sabar menunggu perlawanan malam ni,kita sekarang berada didalam keadaan agak selesa untuk menumpaskan pihak lawan.semoga keep it up yoooo..pemain2 muda Malaysia.ulangi balik pencapaian hari jumaat kelmarin, persembahan separuh masa kedua memang tidak mengecewakan..Alhamdulilah,kembalinya taring yang dulunya menghilang..

RENTETAN PERLAWANAN JUMAAT LEPAS
1)gol pertama:dari myberitadotcom
2)gol kedua   :dari myberitadotcom
3)gol ketiga   :dari myberitadotcom

 Semoga berjaya...Gud Luck For Beloved Country


Monday, December 27, 2010 | By: Hisham Ace

Fast and Furious 5..Fast Five.Terbaru

           
                 Tak sabar rasanya nak tengok movie ni,ada sequel kelima,the rock pun ada..hehehe,clicks kat sini
Fast and Furious 5..Fast Five. 


Tuesday, December 21, 2010 | By: Hisham Ace

candid itu cun laa..!


               Terima Kaseh pada Nur Adam sebab introducekan segmen ni kat aku,akak aku kata yang aku ni banyak gambar candid,sebenarnya tak banyak sangat,ada lah sikit,tak banyak.Tapi sebab candid ni aku kena berterima kaseh pada kawan2 aku lah sebenarnya dieorg yang "pandai tengok".Tapi sungguh aku tersekima tengok pic2 candid ni,sengal pun ada..hahahaha.nak tengok x?>>>> Tengoklah
                                      Masa ni aku ngah belajar kat kedah,Hampeh betul,Orang tengah bercakap dia ambik..hahahah
                                                Masa ni ngah cuba pakai Flying Suit......Sorry Pic ni terpaksa Re-edit..
                      Masa ni aku ngah "Saple",Menunaikan Hasrat kawan aku yang degil nak tengok aku saple tepi dinding.Aku dah geram sangat terus aku Buat.Alih2 dia tangkap gambar terus..Demn..hahahaha
                       Ayah aku ngah wat "Check This OUt,Wazzap Bro!!!"...nampak tangan dia tu,stylo pe gi tangkap ikan dengan Otai Rapper..HAhahahahaha..

                     Tu je..Ni takde gambo buek2 tau..Para Penilai sila nilai...hehehe
                                                   
                                                             Al-faizal
                                                                 w4x
                                                                 mais







 
                     Coretan Candid Hisham Ace

TERKINI BERITA BAIK BAGI DISKAUN SAMAN

               
                 Tadi semasa aku pergi membayar saman,aku ingatkan saman aku mesti sudah berada pada tingkatan 30% selepas 2 minggu tempoh 50% sudah berlalu.Tapi tadi ada satu pemberitahuan yang mengatakan aku mendapat separuh harga,sebelum tu akak aku sudah menyemaknya dia MYeg dan mengatakan Bahawa saman diskaun aku berjumlah RM150.00,berbeza dengan kiraan aku iaitu RM210.00.Aku tak percaya.Dan bila aku pergi je ke kaunter saman trafik cawangan Kuantan dan mendapati,aku hanya perlu membayar pada Aweks saman yang cun tu RM150 jer..Tu la bawak laju sangat..Heheheh,Nasib baik separuh Harga.Diskaun 50% berlanjutan sehingga diberitahu kelak(UFN).
            





 
Coretan Sebab Aku tadi Gi Kuantan Hisham Ace..
Monday, December 20, 2010 | By: Hisham Ace

Rahsia Senyum"Life is Short,...Jangan serius Sangat.

              
                 Selalunya kan didalam hidup ni banyak manusia yang masih meletakkan sifat serius sentiasa difikirannya..tak kiralah dalam keadaan macamana sekalipun,ditempat kerja,pergaulan,berjalan2 atau di mana sahaja,dia tetap dengan muka KETAT nye yang macam roti tak sapu jem..Kot yea pun nak serius Bertempatlah,bukannya sentiasa nk bersikap serius,Al-kononnya tegas,kalau tak tegas kerja tak siap..Alahaii...Kalau benda selalu kena marah dan terlalu serius,kerja tak jadi,makin teruk adalah.

                 Pernah dengar tak kalau muka masam punca rezeki lari.Mmg sebab kalau muka KETAT jer sape nak masuk kedai tu,tak de penarik langsung..pelanggan lari.Bila jadi macam tu kedai tu kena lah ada sedikit aura dari badan,kalau boleh senyum.Kalau muka tu dah memang otot susah nak senyum,bubuh BUNGA.Kuasanya orang senyum ni boleh mengubah 1000 masalah disekelilingnya tanpa sedar..Aku pernah pergi ke tempat kerja dengan muka selalu bersenyum..tau apa jadi?Muka aku berwarna merah,sebab otot muka bekerja,segala sesiapa yang aku jumpa semuanya indah dan penuh ceria..ramai yang kata muka aku merah..Dierong tanya kenapa?aku tersenyum jer lagi...Agama Islam dan menyuruh kita senyum,sebab itu sedekah.Bukan hanya sedekah tapi boleh mengubah yang teruk kepada yang baik..

                Tapi ada setengah orang mengatakan kerang busuk sebab senyum sorang2 kt dlm keter,yelah sebab senyum tak bertempat,tapi kita seringkali tak perasan ketika mengingati kenangan kita dulu yang agak lucu,kita akan tersenyum sendirian.Bila orang tanya nape tiba2 senyum,cakaplah macam contoh "Aku teringat masa aku naik basikal,Aku pakai Helmet motor gi tempat kerja.hahahaha,selamba sampai tempat kerja baru perasan..Ini yang pernah terjadi dalam hidupku,masa tu aku duduk di Butterworth..

               Senyumlah......orang yang pandai menilai senyum adalah orang yang terpelajar,kekuatan mindanya tinggi,nilai dirinya melampaui dengan orang yang tidak mengetahui tentang senyum,dia boleh menepis segala masalah dirinya.Dia adalah salah seseorang pencetus kepada keceriaan dan kehidupan yang lebih baik,dan akan lebih baik jikalau dia terus meneruskan tradisi senyum pada diri dia,seolah sama seperti kaya akan lebih menjadi kaya,dan miskin menjadi lebih miskin.Begitu juga dengan muka yang masam akan menjemput masalah pada dirinya,dan masalah akan dtg tanpa dijemput sekiranya ianya masih memikirkan masalah yang menimpa,seperti pakej...Fikirkan2lah

                                     .........Senyumlah.Kalau nak keajaiban berlaku Esoknya.......=)




 
                  Coretan Khas Hisham Ace
Sunday, December 19, 2010 | By: Hisham Ace

Rahsia Disebalik Hujan Oh Hujan..

                                                                                    photo by Google Search
                 Alhamdulilah syukur Ke hadrat Allah disebabkan Hujan..Hujan membawa seribu rahmat dan kehidupan,dalam keadaan mcm ni kita sepatutnya menadah tangan dan berdoa untuk meminta perkara yang baik dan kesenangan kita..InsyALLAH termakbul..Teeeedoooo pun best sgt,smpai mimpi kapal angkasa,Aku dulu pernah buat macam tu semasa aku berada di sekolah menengah..bab matematik mmg aku fuck up..bayangkan pecahan yang paling mudah dalam dunia pun aku x geti nak selesaikan..ni kan pulak silang lintang pukang algebra sape dek hawau benda aku x paham..add math jgn citer lahh..huhuhu
                                                                                     photo by Google Search

               Kendian aku selepas berusaha dan bertawakal,aku berdoa ketika hujan turun,memohon supaya aku pandai matematik dan kalau boleh lulus atau kredit matematik,kalau rase malu org tgk kita pelik doa tetiba,persetankan dierog tu sebab dieorg mesti x tau rahmat nya berdoa bila hujan,wow banyak kelebihannya..Cuma tak banyak pendedahan nye,
                                                                                     photo by Google Search 
                    Keputusannya memang tak boleh dijangka,aku dapat kredit 5 masa SPMV..huhuhu tapi kira dah besar rahmat dah tu sebab aku bermula dari Zero to 50..50 ke 100 bila aku melanjutkan pelajaran di Institut Teknologi Aerospace.Markah aku dapat 95%..bangga giler,terus bagi tahu dekat xgf aku..dia kata wow!!!masa tu aku dah rase otai matematik dah..Tapi sekarang bila tanya soklan yg matematik mesti aku jawab"hurmm apedia ek,apedia ek...hahahahah..tu jelah.
                                                                                      photo by Google Search
                     Hingga sekarang walaupun hujan melanda dimana2 tempat,aku masih berkesempatan berdoa dan memohon petunjuk,tak pun doa apa yang kita nak pada diri kita,nk murah rezeki ke,nk keter besor ke,nak jodoh cantik ke,nak jadi apa yang kita nak..pastu tawakal.Bagi aku mulakan dengan berdoa,stay dengan doa tu,jangan lari..Sebab alam akan mengusahakan apa yang kita nak secara tidak sengaja dan tak sedar.Mmg org kata"Ala kalau takat doa takde Usaha buat apa..Tapi Niat apa yang kita nak tu dah mindset dah pada Otak kita walaupun tak usaha lagi..Usaha tu akan datang tanpa kita sedar walaupun kita malas..Tapi lambatlah..Janji stay apa yang kita nak.Sungguh..........
                           Tapi kdg2 aku nampak ada yang agak kurang selesa dengan hujan,becak,basah,banyak benda tak boleh buat,banjir,kena plak ribut plak..aduhhhhh....tunggang terbalik kemah kawin tu.Tapi kebaikan?yang tau sejutttt,best giler tido,hurmmm..kalau kt tempat kerja aku kapal terbang tak boleh terbang,boleh makan nasi lauk sardin sebab cepat laparkan..hehehehehe...hujan2 cepat lapar,dia jadi kecut..yang tu pun kecut..hahahahaha.
                                                                        photo by Google Search
                              Oklah tu jerr...tapi aku bengang lah lawak ni..korang tengoklah..hehe





 
                        Coretan Setia Hisham Ace
Saturday, December 18, 2010 | By: Hisham Ace

Nakalnya Aku Membunyikan Horn Kereta Pada Kaum Hawa

                

                 AKu suka jalan,x kira lah jalan masa mak suh aku beli ridsect atau gi beli makanan kt pasar malam,nak dijadikan citer ni aku ni mmg tak kawin lagi jadi aku,tebiat aku ni suka sgt tengok awek student kolej atau budak U..rasa nak menyakat jer kerja,hehehe,kena plak kampung aku ni dekat ngan Kolej Islam Melaka Cawangan Kuala Sg. Baru Melaka,Lagi aku suka..hehehe jangan marah nanti kena jual...

                    Aku ni sebenarnya ngusik sebab nk dieorg tengok aku pastu aku wat x geti dan gelak sorang2..hahahahahahahahahahahahahahah..kena plak dapat kacau yang cun2..gelak salih kamil dlm isi neraca aku kat situ jugak..klu kt atas motor wat keras2 jer,silap nanti dia cam muka aku,dia baling ngan selipar kolej dieorg..hahahahaha,,kalau dalam keter wat muka serius pastu bila dah jauh sikit gelak x mau2..bagi sape yg pernah kena mcam tu aku minta maaflah...Aku jeles sebab korang cun,aku x ada aweks lagi..





 
           Coretan Mengusik Hisham Ace...

Semuanya Adalah Frekuensi

              
                                                                           photo by Googel Search

                   Selalunya banyak org yang mengetahui frekuensi tu dtgnye dari radio yang kita pasang kt keter atau dkt Radio..tapi sebenarnya seluruh alam ni termasuk hidup dan yang mati mempunyai frekuensi yg tersendiri,cahaya jugak dikategorikan sebagai frekuensi yang nampak,so kalau astro tu x dapat masa hujan,jangan marah kt astro sebab titisan molekul hujan tu dah menghalang cahaya daripada satelit ke piring astro,bila dah jadi macam tu dia tak dapatlah cahaya sampai,cuba try pakai laser yg jual kt kedai pastu tembak ke arah dinding,pastu kita lalukan jari kita depan mata laser,hah kan berkelip2 jadinya..cuba kalau stay kan jari tu..hurmm
                                                                         photo by Google Search
                        Dan yang paling menakjubkan bagi Agama Islam kita,bentuk frekuensi ni sama dengan nama Allah s.w.t dalam bahasa jawi..Dan ada fakta yang menyatakan didalam Youtube :mengatakan bahawa terdapat satu frekuensi yg dikaji mempunyai pertalian antara Kota Mekah dan terus ke Luar Angkasa.

Muslim Scientist: Neil Armstrong Proved Mecca - World Center

                    Juga mcm itu lah kita didalam hidup seharian,terdapat banyak frekuensi ni dimana2 termasuk dlm badan kita,Tau tak Apakah cara yang terbaik mengubah sesuatu keadaan daripada buruk ke baik adalah dari Pancaran Badan kita sendiri.Kita bertindak sebagai menara yang mengawal apa yang kita hendak melalui kotak pemikiran kita.Kita memancarkan frekuensi yg kita sendiri tidak nampak tapi terkesan pada org yg menerima...

 

                                                      photo by Google Search

                  Hantu juga tergolong dalam golongan Frequensi rendah..tu yg senja2 masuk umah,jangan keluar..sebab cahaya petang mmg berfrekuensi rendah..uishh sewrammmm..


                    




 
Coretan Kajian Hisham Ace.

Kampung Ku Pengemar Canon,Nikon,Sony dan Nokia N70,E71

               Masuk je minggu weekend,isi minyak 50,cap alip but ke kampung aku,terletak di Melaka,kalau sesiapa yang menggunakan GPS memandai nak balik kg baik tak payah lah aku rasa,sebab aku pena sesat 6 jam berbanding dengan jalan yang aku tau..Dari Kuantan ke Segamat ke Melaka,dekat segamat berhenti jap mengeteh kt umah akak aku..teh dah lah sedap..terima kaseh akak yah aku.....
                                                                                  Depan Umah kampung aku..
                  Bila sampai jer kampung,Hah kouuu amik,ada satu pemandangan yang terbentang indah di depan  mata,aku yg keletihan tak menghirau kan sgt pemandangan Kurniaan Ilahi ni,mungkin kejap lagi kot tangkap,nak rehat2 dan memulon masakan mak aku di dapur,Ikan selangat goreng masak sambal..huhuhuh sedap..
                      Lepas makan,rehat.bila dah nk dekat petang mulalah tangan nk pegang camera,camera handset jer,hahahah..ni view pertama aku pakai N70..
                 Ni besar rahmat dah ni..aku tangkap masa petang raya Aidiladha 2010..gambar terbaik yang aku berjaya captured..terus aku buat video clips raya keluarga aku..
                  Bapak aku jarang cari kepah kt depan umah,selalunya menjaring ikan jer,itu yang aku tangkap..hehehe
                  Mak aku memancing todak,ni la hobinya kalau habis tengok citer safar dan marwa..suke sangat,,hahaha..fuhhh mcm mancing layaran tu...hahahaha..klu kt depan umah ni mmg terjun tiruk terus..
                    Aku rasa mcm ada significant jer kt gambar ni..maksudnya"oiii masuk Maghrib dahh!!!..
               Hobi kit aku gabungkan bersama Pemandangan...PErghhhh ganas!!!!
              Bila dh habis cuti mula rasa berat nk balik Kuantan..Ptg tu aku tgk ada orang yg menaiki motor besar captured gambar pemandangan didepan umah aku menggunakan DSLR yg canggih dari apa yg aku pakai,aku just pakai N70 dan E71 jer kt semua gambar kt atas ni..Bangga pun ada,tapi semua tu bukan milik kita,Tapi milik yang MAha Esa lagi berkuasa ke atas alam....





 
    Coretan Yang Terindah Hisham Ace

Kita ibarat Limau(For those who to be worker all of time)

     

Aku bangun pagi,pergi kerja,pukul 10 gi makan,pastu mulakan kerja,pukul 1 gi makan,pastu balik kerja kul lima,pastu tido....................
seharian selamanya..kita bekerja sebenarnya mcm sebijik limau yg diperah-perah oleh majikan,kemudian bila dah habis,balik ke rumah tido dan jus tu akan bertambah dlm badan kita,seolah2 sebagai tenaga kita,keesokannya bila dah penuh jus tu,diperah lagi bagi mendapat jus lagi...Elok jer kan..tapi mcm tu lah kita selagi kita bergelar pekerja dan bukan majikan..DIPERAH2,DIPERAH......Jus nya diambil oleh org yg lebih kedudukan berbanding kita yg dibawah..Hasilnya dia lebih kaya dari kita..fikir2fikirkan..lainlah kalau yang baca ni Anak2 Raja Kaya...abaikan..hehehe

   







   Coretan Dari Perjalanan Hidup
Friday, December 17, 2010 | By: Hisham Ace

AKU BUDAK BARU LAA

                     Header  << BEN ASHAARI BLOG >>



                Salam,banyaknya yang aku sedar selepas akakku iaitu Nur Kasih menanyakan soalan cepu emas kepada anak saudaraku ketika berada di pantai Port Dickson.Dia mengajukan soalan "dimanakah tempat paling aman dan selesa untuk berkelah?"selepas dia melihat betapa ramainya dan Crowdednya orang di pantai tu,anak saudara ku lantas menjawab 'Apa lagi Umah Nenek lah!!!..Kesemua ahli keluargaku yang mendengar semuanya senyum tanda mengiyakan jawapan tu...Nak tau tak,inilah kali pertama aku mandi dan berkelah di pantai Port Dickson tu...Owwwwhhh camni rupanya..Pantainya bersih,boleh main pasir,air laut agak berwarna sikit,mata yang agak kabur boleh jadi bersih(phm2 suda),dan there's alot of activities out there...

               Tapi masa aku first mandi kt sini,ku terasa macam terpijak sesuatu,aku ingatkan taik tapi rupa2 nya lumpur yg digolek2 oleh ombak bersama pasir,Fuhhhh!!!! nasib baik lah kepal lumpur,kalau taik..Iyeakkkkkkkkkkk!!!!!!hahahahahaha...pastu main baling2 taik...hahahah,sape kena siaplah..Kalau sesiapa yang biasa dtg ke Pantai P.D mesti  tak heran benda2 tu suma.Tapi aku heran sebab bila dah terpijak sedapppp jerrr licin.Kita mana tahu benda alah tu kt bawah kalau tengah seronok dilambung ombak..

            Hisham Ace



Saturday, December 11, 2010 | By: Hisham Ace

Antara 10 sen dengan 90 sen..

                                                                                          photo by Google Search

            Salam,selalunya aku bila ke kedai mkn atau minum2 dikala petang mesti di warung roti canai ditepi jalan yang sibuk dengan kereta,selalunya ngan member takpun dengan Abah yang selalu mengajak ke sane,So macam biasa lah Roti canai Teh tarik Mee Goreng Mamak Horlick Ais Roti Tampal...Kendian tu panggil kira..Kira punya kira ada dalam RM 5.10 sen...Kemudian bila nak bayar pekedai tu buat amal jariah plak(alhamdulilah)Tak pe la kira burn je 10 sen tu.Takpun duit siling 10 sen memang dah takde dlm poket, sudah puas usaha cari bawah tempat duduk kereta pun tak jumpa jugak.Ada kedai yang consider "alaaaaa apa sangatlah 10 sen".tapi ada setengah kedai Cekik kita betul,pastu tak gi dah kedai tu...
                                                                                        photo by Google search
           Itu ok lagi tapi cuba kalau RM 4.90 sen,bayar tetap bayar.Sedangkan perbezaan antara 2 harga sama jer 10 sen..Tapi adetak kedai nak wat amal jariah macam tu,susahlah,nak sedekah yang sikit tapi yang banyak berkira.Tapi apa ada hal,bayaw je la singgit,Tapi kalau pekedai tak da sen cmane?.(errr errr)hahahaha..lainlah pekedai tu jenis anak orang kaya jutawan kapal takpe lah,baik dia belanja terus sape yang datang just untuk cari pahala lebih..Apepun kalau kita makan dimana2 kedai,mesti kita pernah merasai pengalaman ni..kalau kat Kfc ngan Mcd janganlah cerita...Hahahaha








Coretan meninjau Hisham Ace
siapa antara super NUR KASIH
Friday, December 10, 2010 | By: Hisham Ace

Mimpi Didatangi Seorang Perempuan Tua.

                                                                                      photo by Google search
              Kejadian Malam Pertama Awal Muharram 10/12/2010.Aku berada di Kampungku Kuala Sg. Baru.Melaka.Waktu itu aku selesai berchatting dengan kawanku di facebook,entah apa pada malam itu aku rasa agak selesa dan mengantuk sangat,sedangkan aku ni jenis yang agak lewat tido setiap malam,around 1 atau 2 pagi..maybe aku rasa penat kot sebab banyak menolong ayah mengangkat jaring ikannya di laut,tapi apa ada hal sangatlh kalau takat beberapa keping jaring je yang diangkat tak lah banyak mana pun,tapi malam tu memang amat mengantuk,jam 1130 malam.

              Kendian aku pun masuk ke bilik dan,tidak mengambil masa yang lama terus tido,terus dibuai mimpi pertama aku yang mana aku di ajak ke kolam air panas di hutan bersama abah dan mak,aku merasa kan aku dah pena mimpi banyak kali kawasan tu,tapi kemudiannya aku menjumpai suatu busut sarang semut untuk mencari umpan buat pancing ikan,ayah ku didalam mimpi berkata,cangkul x bawak,so kena balik ke rumah ambil,kemudian kami berpatah balik ke tempat tu dan aku mendapati terdapat ramai pengawal penjaga hutan tu yg mengawal pintu masuk ke dalam hutan tu.

                                                                                      photo by Google search
               Aku ni renyah betullah kalau benda tu jadi makin susah,ye la nk gi amik umpan pun nak kena lapor kt balai pengawal,each post plak tu,last2 ayah aku gtau,kita stay lahh kt tepi belukar pintu masuk tu smpai pengawal tu hilang dengan sendiri nya,aku cakap baik kita balik je lah kalau susah sangat nk amik umpan,abah aku pun cakap,x pe,stay lagie...stay lagie,sebab mcm ada sumthing jer nak dtg..tetiba..
                                                                                     photo by Google search

              Hutan tu tetiba jer berangin2..yang x tahan tu siap ada tingkap ngan langsir warna merah..dieorg saja pasang kot nk cantikkan hutan tebal tu,*(pe kes niee..)*..hahahaha))lepas tu keluar Seorang Perempuan Tua memberi salam,aku jawab salam begitu jugak bapak aku,badan dia tinggi kalah aku,sungguh aku cakap,bulu riang roma aku naik mmg real lain giler punya,perasaan tu rasa takut2 tapi nak tengok jugak,alih2 dia pun bersemuka dengan aku..sebelah kiri mak aku,sebelah kanan bapak aku,bapak aku cakap hah ni lah kot orang dia,pelik betul bila masa kenal org tua tu..perempuan tua leave message kat aku,dia cakap lepas sembahyang isyak sila selalu sebut astragfirullah hal azim lepas sembahyang dan membaca surah al-ikhlas,mak aku pun mengiyakan cakap pmpuan tua itu dgn berkata isyak ek,isyak ek...bagi comformation..aku terus bertanya kat dia,aku tanya "aku ni sebenarnya macamane?'dia terus diam dan lenyap macam tu jer,seb bek aku x tanya boleh bagi Playstation 3 free x?..mesti dia lagi hanginn...
                                                                              photo by Google search

               Dan bila dia lesap jer dari mimpi aku,secara sendirinya bulu roma aku tegak dan aku tersedar..Bila aku tengok jam kt dalam hp aku,menunjukkan pukul 1.12 pagi..10/12/2010..alamak,aku mimpi pelik lagi laaaaaaaa....(before this,there's a lot of stories from my dreamiess)semuanya mmg buat aku sedar sape diri aku..Aku tak lengah lagi dengan mata yg ceme2 terus bersolat isyak dan solat sunat tahajud dan witir..dan aku buat segala apa yg dia suruh baca..Ye la lagipun aku ni solat berterabur jer..itu yg Allah turunkan petunjuk supaya aku mengingatiNya..
                                                         Tingkap Langsir Umah aku
                Pagi esoknya aku memberitahu kepada emak ayah aku,pasal malam tadi,dia tanya kt mane perempuan tu tu dtg,aku cakap kt tingkap kt langsir merah tu,sungguh memang ada dalam umah aku..pastu mak aku tanya apa yg pmpuan tu tu gtau kat aku,aku cakap dengan tersiput2 malu,"dia cakap kan mak dia suh sembahyang,pastu Mak aku dengan nada tinggi bersuara.."ITULAH KOUUUUUUUUUU........ORANG SUH SEMBAHYANG MAIN2 TINGGAL JER..hah kan..bergema seluruh kampung mak aku cakap macam tu,dah mcm kena tembak ngan mesingan cerita terminator 2 amikkkk kouuuu.senget2 kepala aku dibuatnya..nak mengelak peluru hahahahahaha..x sangka mak aku macam Arnold Susahnyernakmengeja..
setakat ni alhamdulilah aku sedar ada hikmah nya aku mimpi Didatangi seorang perempuan Tua.










Coretan kisah Benar
Hisham Ace

Siapa antara Super NUR KASIH